kortholder

Kortholdere skal bæres med stil af de ansatte

Lige meget hvilken butik man arbejder i, er det vigtigt at man bærer sin kortholder ordentligt. Gerne med stil endda. Man skal nemlig gerne repræsentere butikken på ordentlig manér.

Send de rigtige signaler til kunden

Når man som kunde i en butik spotter kortholderen, ved man med det samme hvad, dette betyder. Det betyder nemlig at bæreren af kortholderen, er en ansat i butikken. Og med dette, medfølger et ansvar ligeledes. For udover at man som sagt repræsenterer kæden, har man også et ansvar overfor kunderne. Kunder spørger typisk ikke om hjælp hvis de ikke ved om man er en ansat eller ej. Og dette kan kun ses på kortholderen eller tøjet. Dog med få undtagelser. Sidder man bag kassen eller står og arbejder, ved man det selvfølgelig med det samme. Men kunderne fanger tit medarbejderne når de kommer gående igennem butikken. Og går man mellem varerne uden kortholder eller lignende, tager kunden typisk ikke kontakt.

Når man som medarbejder bliver kontaktet af en kunde, gælder det ligeledes i høj grad om god service. For det er sådan mange butikskæder overlever. Får kunderne en dårlig service, ender de måske med at bestille på nettet. Lige meget om man arbejder i SuperBrugsen eller Elgiganten, er det altid vigtigt at være venlig. At bære en kortholder er derfor et godt første skridt. For så tager kunderne som sagt kontakt. Leverer man varen med et smil, vender kunderne i mange tilfælde tilbage igen.

Kortholderen giver autoritet i butikken

Når man som medarbejder bærer sin kortholder, vil man have en form for autoritet. Hvert fald til en vis grad. Udover at være parat til at hjælpe kunderne, skal man helst også være parat til at træde til. Måske forvilder en kunde sig om på lageret eller andre steder med begrænset adgang. Så skal man være klar på at stoppe dem. Og gør man dette, adlyder folk typisk. For de er slet ikke interesserede i at være til besvær. Når man går med kortholderen, ved folk straks, at man er på arbejde. Netop derfor gør de bare hvad de bliver bedt om. Kommer en tilfældig person og beder folk om noget, vil de sjældent følge instrukser. For hvad ved de?

Men samtidig skal man være klar på, at der desværre også er nogle uærlige mennesker i butikken en sjælden gang. Som medarbejder handler man naturligvis, ser man nogle prøve at stjæle varer. Ligeledes gør man det samme, kommer en kunde og fortæller at der foregår noget. Og det gør kunderne som sagt kun hvis de kan se at man tilhører butikken. Der er desværre mennesker der er ligeglade med at tage fra andre. Hvis man som medarbejder gør sig selv synlig, kan man forhindre noget af dette. Samtidig skal man selvfølgelig have øjnene med sig. Der er nemlig mange butiksejere der i dag er utrolig trætte af tyveri. Desværre har politiet ofte heller ikke ressourcer til at hjælpe. Derfor er det med at være vågen og klar.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *