Hvordan kombinerer man bedst online marketing og mad?

Idet internettet er blevet et større og større fænomen igennem de sidste par år, så er der også kommet en lind strøm af personlige websider og blogs. Samtidig kender vi også alle til tendensen med at tage billeder af sin mad og lægge disse op på sociale netværker. Men i de seneste par år er denne udvikling eksploderet helt ekstremt, og vi finder nu mad-blogs på hvert hjørne af internettet, nogle mere specialiserede end andre. Nogle har dog taget dette til et niveau højere end bare end hobby, og de har da brugt online marketing til at dele deres opskrifter og kulinariske evner med et globalt publikum. Der er flere, der rent faktisk har fået muligheden for at lave af denne affære; men hvordan gør man egentligt det, og hvad skal du huske på, når din gastronomiske blog skal markedsføres på internettet?

Dine evner med mad skal udbredes online

En af de vigtigste ting i online marketing er præsentation – både præsentation af din hjemmeside, men i denne forbindelse også præsentation af din mad. Dette ved mange uddannede gastronomer, men det er vigtigt at holde i mente, for et solidt design sammenbundet med flotte billeder kan give dig et stort forspring i dette løb. Dette har madbloggere som Camilla længe vidst – dette gør hun især via et simpelt design. Dette gør, at din opmærksomhed straks bliver ledt til de flotte billeder af hendes mad og ikke distraherer fra det vigtige. Dette gør det også let for besøgende at navigere rundt på hjemmesiden og finde informationer om de opskrifter, der bliver brugt til at kreere de flotte retter i billederne.                                                                                                                                                                                                                                                                   Dette er selvfølgeligt meget godt, men hvordan får du så rent faktisk din blog og dine kulinariske evner ud til de rigtige folk? Det er her, hvor mange af de nye teknikker fra online marketing bliver håndgribelige. Først og fremmest er det flere gange vist, hvordan det at sprede rygtet om din side blandt målgruppen, som du prøver at fange. På denne måde kan du hurtigt finde frem til et dedikeret publikum, hvilket oftest er alt, der skal bruges, hvis en hjemmeside skal i luften. Samtidig bruger flere og flere services til at få lavet SEO-tekster. SEO-tekster kan få din hjemmeside og blog til at blive flyttet højere op i søgeresultaterne på søgemaskiner. På denne måde er der større sandsynlighed for, at flere i målgruppen ser netop det, som du har at tilbyde.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *