pc

3 ting der hjælper din e-handel godt i gang

Vi vil herunder komme med 3 ting, der er vigtige for at få din e-handel godt i gang. Disse 3 ting er 3 ting ud af rigtig mange der skal opfyldes for at e-handelen blive en succes, men ikke desto mindre 3 rigtig gode ting at starte ud på, hvis man er på bar bund.

1.      Vælg et skalerbart CMS

Tæt på alle webshops bliver i dag bygget i et CMS (content management system). Der findes mange forskellige typer af CMS systemer, både nogle der er bygget til webshops, andre der slet ikke er og nogen hvor det godt kan lade sig gøre. Hvis du vil have god vind i sejlene med din webshop fra start af, er vores klare råd at man vurdere sit CMS grundigt inden man begynder.
Det er meget vigtigt at kunne skalere sit projekt større som ens shop får mere i ordrebogen, og det er ærgerligt og besværligt at skulle skifte CMS midt i det hele fordi det ikke kan følge med.

Eksemplar på gode CMS systemer til webshops er eksempelvis Magento & Prestashop hvis du er til open-source løsninger. Her er der frihed til at rette i koden, og det koster ingenting på månedlig basis. Vil du se et eksempel på en Magento shop, kan du tage et kig på Hair Outlet. Nydanstempler.dk er derimod et eksempel på en side der er bygget i et andet cms, som stadig fungerer rigtig fint til lige præcis deres virksomheds behov.

2.      Lav en grundig søgeordsanalyse inden

Hele grundlaget for at blive fundet i søgemaskinerne, som din webshop meget gerne skal, er at du formår at optimere til de rette søgeord. Derfor er det rigtig vigtigt, at man fra start får lavet en gennemarbejdet søgeordsanalyse, som også er en prioritering af de søgeord man vil gå efter. På den måde kan man få dybt sine kategorier det rigtige og skrevet sine tekster til det søgeord. Er du inkarneret fagmand i den branche du går ind i som e-købmand, er det specielt vigtigt at få lavet en god søgeordsanalyse. Fordi du ved at det hedder parafinlys, kalder folk det stadig stearinlys når de søger efter det på google, og derfor skal du også kalde stearinlys i din webshop, selvom du måske mener det er forkert.

3.      Lav en god PPC strategi fra start

Søgemaskineoptimering kan tage lang tid, før der viser sig gode resultater. Vil du hurtigt lave omsætning i din nye webshop, er det derfor essentielt at have en velkørende PPC kampagne, eller lave et affiliate-samarbejde fra start. Laver du en god AdWords kampagne der fra dag 1 laver omsætning på din webshop, kan du med det samme begynde at optimere på den og få den til at give et godt ROI på sigt. På den måde kan man komme godt fra start, og stille og roligt udvide til andre marketing kanaler som SEO. AdWords er en vigtigt salgskanal for nye virksomheder og især nye webshops.

Får du fra start af også tilmeldt dig nogle affilliate netværk, kan du få salg fra sites som allerede har mange besøgende, imod at disse sites får en lille kommission. Se et eksempel på en sådan side her. Det er gratis at gå igang med affiliate, der betales kun ved salg.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *